Importanța microelementelor nutritive pentru performanța sportivă

Sportivii se concentrează pe creșterea rezistenței, scăderea oboselii musculare și a riscului de accidente și pe maximizarea performanțelor. Deși recunosc rolul macroelementelor nutritive precum proteine, carbohidrați, grăsimi și alte componente alimentare sănătoase, importanța microelementelor nutritive este adesea neglijată. Insufieința microelementelor nutritive duce adesea la oboseală, vătămări ale mușchilor și oaselor și alte suferințe precum artrita. Un program intens de exerciții fizice și o rată metabolică crescută fac ca suplimentarea cu microelemente nutritive să fie esențială pentru sportivi.

Sănătatea noastră este determinată la nivelul celulelor care alcătuiesc organele și întregul nostru corp. Fiecare celulă lucrează ca o fabrică în miniatură, responsabilă pentru generarea energiei (mitocondria), producerea proteinelor celulare (ribozomi) și coordonarea tuturor funcțiilor vitale (nucleu). Aceste funcții necesită un aport constant de vitamine, minerale și alte microelemente nutritive.

Frecvența cardiacă crescută în timpul exercițiilor fizice necesită o cantitate extrem de mare de energie. Un mușchi cardiac puternic și vase de sânge intacte sunt cruciale pentru pomparea continuă a sângelui cu viteză mai mare. Microelementele nutritive precum carnitina, coenzima Q10, vitamina C și vitaminele B sunt esențiale pentru producția de energie în mușchiul cardiac, necesară pentru susținerea rezistenței fizice. În mod similar, vasele de sânge sănătoase sunt cruciale pentru menținerea unui flux de sânge optim către inimă și alți mușchi, în vederea evitării oboselii. Magneziul reglează nivelurile celorlalte minerale în interiorul celulelor, precum sodiul, potasiul și calciul. Pierderea excesivă a acestor minerale prin transpirație este unul dintre principalele motive pentru apariția crampelor și accidentărilor musculare cauzate de exercițiile fizice. Acidul alfa lipoid susține de asemenea mușchiul în timpul antrenamentului pentru a evita oboseala și dezvolta rezistența.

Mai mult, rata metabolică crescută din timpul exercițiilor fizice crește consumul de oxigen expunând celulele la stres oxidativ aproape constant și deteriorarea celulelor ca o consecință a acestuia. De aceea, antioxidanții precum vitamina A, C, E, carotenoidele și seleniul trebuie suplimentate. Cercetările noastre au arătat că suplimentarea cu aceste microelemente nutritive antioxidante împreună cu anumite extracte din plante precum quercetina, extractul de ceai verde, resveratrolul și curcuminul mărește beneficiile asupra sănătății, prin reducerea vătămărilor musculare, inflamației și durerii, accelerând în același timp refacerea mușchiului după accidentare.

Sănătatea oaselor și articulațiilor este importantă pentru sportivii care desfășoară antrenament susținut și diminuează riscul de osteoporoză și artrită. Antrenamentul sportiv pune un stres deosebit de mare pe articulații. În afară de calciu, magneziu, bor și vitaminele D și A, oasele puternice au nevoie de colagen puternic. Flexibilitatea și optima funcționare a articulațiilor depinde de celulele care produc lichidul de lubrefiere (sinovial). Glucozamina și chondroitina ajută la formarea cartilajelor, lubrifierea articulațiilor și repararea acestora. Am testat o combinație specifică de microelemente nutritive în studii clinice, iar acestea au demonstrat o accelerare a procesului de reparare a fracturilor tibiale.¹

Unii sportivi iau combinații aleatoare de suplimente care pot agrava dezechilibrele. Cercetările noastre arată că anumite microelemente nutritive asigură susținere maximă celulelor inimii, vaselor de sânge, mușchilor, oaselor, articulațiilor și altor organe, ceea ce ajută sportivii să rămână sănătoși și puternici pentru toată viața.

Deși majoritatea suplimentelor utilizează combinații aleatoare de elemente nutritive, cercetările noastreau arătat că singura care acționează eficient la nivel celular pentru a susține și întări organismul este combinația sinergică a acestora.

Biliografie

  1. Jamdar, et al., Journal of Alternative and Complementary Medicine 2004, 10 (6): 915-916.

Sursa: https://www.dr-rath-foundation.org/2017/10/the-importance-of-micronutrients-for-athletic-performance/

Publicat cu permisiune

https://www.bogazdagezi.com istanbul escort

bodrum escort bodrum escort bodrum escort