afb4

Nivelurile scăzute ale vitaminei D, asociate cu simptomele depresiei

„Un studiu comunitar extins a constatat că nivelurile de vitamina D sunt asociate cu simptomatologia depresivă datorită impactului vitaminei asupra a trei markeri inflamatori specifici”. [Source: Nutraingredients.com]

Există dovezi din ce în ce mai mari că vitaminele și alte microelemente nutritive joacă un rol important în prevenirea și controlul depresiei.

O meta-analiză publicată în revista Translational Psychiatry în 2016 a constatat că acizii grași omega-3 pot ajuta la reducerea simptomelor chiar și a tulburării depresive majore. Examinând 13 studii randomizate controlate cu placebo, care au implicat 1.233 de participanți care sufereau de această afecțiune, cercetătorii au observat că dozele mai mari de acid eicosapentaenoic (EPA) au fost benefice în special.

Există, de asemenea, dovezi care leagă deficiențele de vitamina B cu depresia. O revizuire științifică publicată în 2017 a arătat că nivelurile scăzute de vitamine B sunt frecvente la pacienții cu depresie și că sa demonstrat că suplimentarea cu aceste elemente nutritive ameliorează rezultatele depresiei.

Un studiu clinic efectuat în Statele Unite a constatat că suplimentele cu magneziu sunt eficiente în tratamentul depresiei ușoare până la moderate. În studiul publicat în revista PLOS One, cercetătorii au arătat că suplimentarea zilnică cu magneziu duce la o scădere semnificativă a simptomelor depresiei și anxietății, indiferent de vârsta, sexul, severitatea de bază a depresiei sau utilizarea medicamentelor antidepresive. Observând că magneziul funcționează rapid și este bine tolerat, studiul a concluzionat că poate fi o alternativă sigură fără prescripție medicală la medicația farmaceutică.

Află cum alimentaţia de tip mediteranean, bogată în vitamine, poate ajuta la prevenirea depresiei, citind acest articol de pe site-ul nostru.

Sursa: https://www.dr-rath-foundation.org/2021/06/study-finds-vitamin-d-levels-associated-with-depressive-symptoms/

Publicat cu permisiune